Overblog Suivre ce blog
Editer l'article Administration Créer mon blog
26 septembre 2013 4 26 /09 /septembre /2013 07:00

making faces


The first graders continued their line practice this week when they created drawings that were inspired by the abstract faces of French artist Didier Triglia.

 

We started by reviewing the 3 things line can make from last week. Then I explained that we would be using line to make shapes and patterns again with this lesson, but there might not be movement involved. I introduced them to contour lines and we looked at how all the shapes in our rocket ship drawings from the week before used contour lines to outline them.

 

I shared a few of Didier's face images with the class and we talked about fiction and fantasy because his faces certainly don't look like "normal" faces:)

 

 

We identified the facial features that were present even though the face looked different. We also identified patterns and a little bit of movement.

 

We drew our faces together, with students free to make choices every part of the way, in terms of shapes and sizes. Once the drawing was completed I directed the students to make at least 3 lines thicker. I asked them to think about parts they wanted to stand out more. Students then added at least 3 patterns to their drawings as well.

 

 didiertriglia2


Color choices were up to the students. I showed them how to create light and dark colors by pressing soft or hard.

 

So much character in these drawings!

 

juin-2012-5521.jpg

 

juin-2012-5525.jpg

 

 

juin-2012-5523.jpg

 

juin-2012-5522.jpg

Faisant des grimaces
Les élèves de CP ont continué leur pratique(cabinet) de ligne cette semaine où ils ont créé les dessins qui ont été inspirés par les visages abstraits d'artiste français Didier Triglia.

Nous commencé en passant en revue la 3 ligne de choses pouvons faire de la semaine dernière. Alors j'ai expliqué que nous utiliserions la ligne pour faire des formes et des modèles de nouveau avec cette leçon, mais il ne pourrait pas y avoir le mouvement impliqué. Je les ai présentés aux lignes de niveau et nous avons regardé comment toutes les formes dans notre fusée(roquette) expédient des dessins de la semaine avant des lignes de niveau utilisées pour les décrire.

J'ai partagé quelques-unes des images de visage de Didier avec la classe et nous avons parlé de la fiction et la fantaisie parce que ses visages ne ressemblent pas certainement aux visages "normaux" :)



Nous avons identifié les caractéristiques(fonctions) faciales qui étaient présentes bien que le visage ait eu l'air différent. Nous avons aussi identifié

 



Partager cet article

Repost 0
Published by didier Triglia - dans CREATIONS DES ENFANTS
commenter cet article

commentaires

Présentation

  • : Le blog de didier Triglia
  • Le blog de didier Triglia
  • : BLOG-ART peinture,sculpture,collage,dessin,mail-art,dessin,recup'art,etc......
  • Contact

Recherche

Archives